google-site-verification: googleed794c161b14d893.html

ONTWERP TRENDS 2019

Door: Jens Weidenaar

Aan het einde van elk jaar kijken creatieve ontwerpers traditiegetrouw naar de visuele toekomst die ons te wachten staat. Met grote merken zoals Apple, Google, Coca-Cola als voorbeeld wordt alles keurig op een rijtje gezet. De Vormcompagnie blijft hierin natuurlijk niet achter, ook wij houden de trends nauwlettend in de gaten. Met deze visuele informatie blijven wij voor jou en jouw klanten altijd op de hoogte.

Om alvast een voorproefje te bieden hebben wij de top vijf ontwerp trends van 2019 voor je op een rijtje gezet. Iets om over na te denken tijdens de feestdagen om in 2019 weer kersvers van start te gaan!

Tip 1: Illustraties, illustraties, illustraties (trend van het jaar)

Op maat gemaakte illustraties hebben een grote kans een blijvende indruk te maken op uw doelgroep. Een unieke illustratie met gedurfde kleuren kan uw product of dienst of beurs tot leven wekken. Wij gieten graag uw stockfoto’s in een nieuwe illustratieve vorm.

Tip 2: Gewaagde kleuren

Deze trends blijft net als in 2018 sterk aanwezig. Als ontwerpers gebruiken we graag gewaagde, onverzadigde tonen in ons werk. Pantone heeft voorspeld dat we in 2019 nog een stap verder zullen gaan en het naar een nieuw niveau zullen tillen.

Opvallen? Een nieuw kleurtje dus.

Tip 3: Animatie

Alles beweegt in de communicatiewereld, al zijn het maar de kleinste dingetjes. Het hoeft niet complex, duur of innoverend te zijn. Als het maar tot leven wordt gebracht met een klein beetje beweging.

Denk alleen al aan uw logo of een kleine toevoeging op uw digitale media. Meer interactie, meer betrokkenheid en vooral meer binding met uw doelgroep.

Tip 4: Gradiënten

Het lijkt de jaren 80 wel, opvallende roze naar blauwe kleur verlopen. Dat waren nog eens tijden. In 2018 hebben gradiënten, net als de gewaagde kleuren, een enorme comeback gemaakt. Apple, Instagram en Spotify zullen deze trend in leven houden en zal in 2019 zeker nog een veilige keuze zijn om op te blijven vallen.

Tip 5: Groter, vetter en vooral beter

Typografie is vaak de kern van uw communicatie. In 2019 worden de letters dikker en de hoeveelheid tekst minder. Directer communiceren, geen lappen tekst meer maar een krachtige kern. Vertaald met een prachtig, opvallend en vooral bold lettertype.

Zo is jouw ontwerp kennis weer helemaal bijgespijkerd. Laat het even bezinken in 2018 zodat je in 2019 met een nieuwe blik naar jouw product of dienst kunt kijken.

Ben je door deze tips geïnspireerd? Neem snel contact met ons, wij helpen je graag verder.

CONTACT

ADRES

Vormcompagnie
Europalaan 500, O 1.5
3526 KS Utrecht

info@devormcompagnie.nl
030 - 63 41 550

Doorgaans geopend van:
08.30 - 17.00 uur (ma t/m do)
08.30 - 16.00 uur. (vr --> middag borrel, feel free to join!)

Algemene Voorwaarden
Privacy Verklaring

STEL EEN VRAAG

* is verplicht
Versturen

Branding

  • Logo's en beeldmerken
  • Corporate identity
  • Briefpapier, visitekaartjes en enveloppen
    (correspondentie drukwerk)

Offline

  • Brochures, folders en flyers
  • Magazines, kranten en bladen
  • Jaarverslagen en rapporten
  • Boeken en andere uitgaven
  • Advertenties
  • Posters en affiches
  • Verpakkingen
  • Drukwerkverzorging en begeleiding

Online

  • Websites
  • Webshops
  • Nieuwsbrieven
  • Banners en web animaties

Signing & Expo

  • Standontwerp
  • Roll-up banners
  • Pop-up wanden
  • Signing ontwerp
  • Reclameborden
  • Bewegwijzering
  • Vlaggen en spandoeken

© Vormcompagnie 2018